Genoptræning / træning

Genoptræning, holdtræning og vedligeholdende træning

Vi har mange års erfaring indenfor genoptræning. Til dig der skal videre efter et langt sygdomsforløb, eller en operation, er vi derfor et trygt valg. Især har vi erfaring i genoptræning efter operation af korsbånd eller menisklæsioner i knæ, skulderoperationer og operationer efter diskusprolaps i ryggen eller nakken.

Fritvalgsservice, almen genoptræning.

Det er nu muligt at vælge os til din genoptræning efter et sygehusophold. Hvis din kommune ikke kan tilbyde dig genoptræning indenfor 7 kalenderdage fra din udskrivelse, kan du se dine muligheder her:

Hvis det er vigtigt for dig at komme helt i mål så kontakt os gerne, så vi kan hjælpe dig den rigtige vej. Det gælder også hvis du har haft en kommunal genoptræning og er kommet tættere på dit mål, men mangler det sidste. Her står vi klar.

Træning er meget ofte en nødvendig del i dit behandlingsforløb.
Hvilken træning du har behov for, er afhængig af din skade eller sygdom.
Ved genoptræning træner du for at opnå en aktivitet eller et aktivitetsniveau, som du havde inden skaden eller sygdommens indtræden. Gennem en tilpasset træning opnår du ofte at kunne normalisere belastningen af det skadede kropsdel.

Vedligeholdende træning bruges til at fastholde det nuværende funktionsniveau. Ved bestemte sygdomme eller større skader kan det være nødvendigt at træne for ikke at miste det nuværende funktionsniveau.

​Træning kan foregå som individuel behandling, men også i form af holdtræning.

Vi kan også bruge NMES i din træning. Neuromuskulær elektro stimulation.

• Genoptræn dine muskler på en MEGET smart måde.
  • NMES bruges typisk, når der er muskler i din krop, som er svage, og som er svære at træne med almindelige øvelser.
  • Det kan være svage muskler efter en knæ- eller skulderskade, eller når en hjerneskade har gjort det svært at bevæge f.eks. foden.

Træning foregår typisk 2-3 gange pr. uge over flere uger.

Vi har forskellige hold:

Fysiopilates både individuel og hold

• Generer din krop, kan årsagen være, at du mangler muskulær kontrol og balance.
  • Fysio-Pilates har fokus på muskulær stabilitet, styrke, kontrol, bevægelighed og kvalitet i bevægelserne.
  • Du bliver fysisk stærkere i de rigtige muskler og dermed god til at mindske belastninger på kroppen.
  • Alle kan være med, da det er en skånsom træningsform som primært foregår liggende.
  • Holdene er specielt egnet for dig, som har modtaget et individuelt behandlingsforløb og har brug for fortsat at træne ryggen.
  • Men du kan også have gavn af det, når du:
    • har haft længerevarende eller tilbagevendende lændegener
    • har brug for genoptræning efter en discusprolaps
  • Der er specielt fokus på at bedre muskelbalancen med stabilisering og styrketræning af ryggens muskelkorset.
Genoptræning. FYSIOLIFE i Kolding.